weer nieuwe ontdekkingen

16 september 2018 - Etosha Safari Camp, Namibië

Vrijdag 14 september.

Allereerst willen wij even zeggen dat wij jullie reacties erg leuk vinden. Wij hopen dat jullie een beetje mee krijgen wat wij zoal ervaren,.

Vandaag gaan wij richting Etosha, de afstand er naar toe is te ver om het in een keer te rijden. We hebben een overnachting in Kashana een afstand van ongeveer 389 km. Zoals jullie al weten gaat dit vooral over gravelwegen, dit geeft wel het echte safari gevoel maar is soms wat te veel van het goede J. Je moet goed in de gaten houden waar je rijd en proberen puntige stenen te vermijden (lekke band). Soms denk je dat je in een achtbaan zit, het gaat soms zo stijl naar beneden en weer naar boven dat je de kriebels in je buik krijgt.

We hebben vandaag wel een mooie route voor de boeg. We zien al weer oryxen en springbokken de weg overschieten, We weten nu ook waarom ze zo heten want ze springen soms met 4 poten tegelijk de lucht in, zo schattig om te zien. We stoppen even bij Sollitair waar ze heerlijke apfelstrudel hebben. Dit keer laten wij dit aan ons voorbij gaan omdat we net het ontbijt achter de kiezen hebben. Het is een leuk plaatsje om even een stoppen en leuke foto’s te schieten. We rijden over mooie passen met uitzicht over verschillende canyon’s. We rijden over leuke goed begaanbare binnenwegen en zien nog struisvogels, zebra’s en als klap op de vuurpijl steekt en een giraf de weg over. We zitten echt vol verbazing te kijken want hier hebben we nog niet op gerekend.

Rond drie uur zijn op onze bestemming nog even naar de spar om wat drinken in te slaan en lekker relaxen. Vanavond heerlijk voor het eerst buiten kunnen eten.

Zaterdag 15-09-2018

Vandaag gaan we naar een van de hoogtepunten van deze reis : het natuurpark Etosha. Dit park is bijna net zo groot als heel Nederland. Alle wegen zijn asfalt behalve een klein stukje van 77 km, maar dit is van goede kwaliteit, en we zien veel wild onderweg . In Outjo even een bakkie gedaan (met een stukje appelcake), en om half 1 waren wij al bij de lodge. We konden gelijk inchecken.. We hebben onze sleutel gehaald en besloten om al het park in te gaan.  Even een voorbeeld van de bureaucratie in Namibië.

Bij de poort wordt je op gewacht door een aardige dame. Die neemt je kenteken op en je moet zelf adresgegevens, waar je vandaan komt en waar je hierna weer heen gaat invullen. Dan vraag je : wat nu. Je volgt gewoon “de andere auto’s”. 17 km verder moet je betalen. Wij naar binnen en door de dame werd het formulier gevraagd. Hadden wij niet gekregen. Jammer , zonder formulier geen toegang. 17 km terug naar de poort. Weer een ander formulier invullen. Terug om te betalen , weer 17 km ,en weer dezelfde gegevens invullen. Daarna betalen en klaar is kees. grom grom. Wij hebben de oostelijke kant verkend. Met verschrikkelijk slechte wegen.

We hebben in drie uur tijd veel springbokken , giraffen, gnoe’s ,zebra’s en nog veel meer dieren gezien . de temperatuur was 35 gr. Morgen pakken we de westelijke helft van het park. In de avond , in het Etosha safari camp lekker gegeten met live Afrikaanse muziek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mier:
    16 september 2018
    Haha! Herkenbaar van die bureaucratie! Daar ging jullie voordeel na vroeg bij de lodge aangekomen te zijn ;-) Maar wél gave dingen gezien!
  2. Frieda:
    16 september 2018
    Het is daar echt een heel andere wereld. Mooie foto's weer. Wat een uitgestrektheid. Alleen z'on park ter grootte van Nederland.....niet te geloven toch ? Nog veel reisplezier!
  3. Veronique:
    16 september 2018
    Wat een prachtig land, Afrika! Mooie parken, prachtige dieren te bewonderen, te gek gewoon!
    Geniet ervan! Liefs, Vero
  4. Jolanda Huttinga:
    16 september 2018
    Wat een heerlijke temperatuur hebben jullie daar. Het is wel een stuk warmer dan toen jullie de reis begonnen in Windhoek. Jullie zullen straks wel een hoop foto's hebben, want alles is even mooi daar.
  5. Corry:
    Prachtig Brigitte en Berend ,ik geniet er van
  6. Mirjam huttinga:
    16 september 2018
    Haha, heerlijk verhaal zeg! En gelukkig was het ‘maar’ 17 km! Prachtige foto’s ook weer. Xx
  7. Gerrit en Anneke:
    16 september 2018
    Wat maken jullie toch weer veel mee!
    Mooi om te lezen.
  8. Gerrit en Anneke:
    16 september 2018
    Wat maken jullie toch weer veel mee!
    Mooi om te lezen.
  9. Gerrit:
    16 september 2018
    Gelukkig hou je van auto rijden😀 en af toe een cake o.i.d. Dit wordt straks extra tennissen, om weer op je oude gewicht te komen😂🕺🎂
  10. Anita fokke:
    17 september 2018
    Wat een ervaring en wat een mooi land. Jullie genieten vast.
  11. Chris van Roon:
    17 september 2018
    Mooie verhalen. Geniet er maar van.
  12. Jannet:
    17 september 2018
    En wat kan 17 km dan opeen 'ver' zijn.. ;)
    Ik geniet weer van de verhalen!!