etosha

20 september 2018 - Caprivi Game Park, Namibië

Zondag 16-09-2018

Na een wat koude nacht (eigen schuld wanter lagen heerlijke dekens in de kast) staan we weer op tijd op want we gaan vandaag van de zuidelijke ingang van Etosha naar de oostelijke ingang, een rit van 160 km. Dit is natuurlijk zonder omwegen. Maar eerst genieten van een heerlijk ontbijt, we kunnen lekker buiten zitten. Spulletjes inpakken uitchecken en op pad. We zijn niet van gisteren, dus zonder formulier gaan we niet op pad. Als de helft van het formulier is ingevuld vindt de vriendelijke dame (zelfde als gisteren) het wel welletjes, handtekening zetten en klaar is kees. We krijgen het formulier mee, 17 km verderop even de gegevens invullen en we mogen het park in. Al snel komen we bij een natuurlijke waterplaats waar we al veel dieren spotten, lekker auto uitzetten en genieten van al het moois. We doen verschillende waterplaatsen aan. We zien heel veel zebra’s, gnoes, en verschillende soorten herten. We laten de foto’s voor zich spreken. We zien we een jakhals die probeert om een mangoos te pakken maar hij wordt behoorlijk in zijn neus gebeten en houdt het hierbij voor gezien.

Ook zien we in de verte twee bulls aan komen lopen, wat een imposant gezicht is dit, we volgen ze een tijdje, maar 0p zeer gepaste afstand en rijden dan door naar een volgende waterplaats. Na een tijdje zie we de bulls de richting opkomen van de waterplaats. Je ziet de andere dieren gelijk opkijken en zeer waakzaam naar de olifanten kijken. Als ze aankomen schieten alle andere dieren snel weg. We hebben hier een behoorlijk tijdje zitten genieten. Bij een andere plek, is het stil en zien we geen dieren, we willen wegrijden en zien opeens een leeuwin uit het niets tevoorschijn komen, het is midden op de dag en ze heeft het zichtbaar zwaar. Ze gaat uitgeput onder een boom liggen, niet veel later komt er weer een aangelopen. Ook zij heeft het zwaar, ze gaat er ook lekker bijliggen.

Het wordt tijd om naar onze nieuwe overnachtingsplaats te gaan, we moeten ons voor 18;00 ingecheckt hebben. Onderweg uit het park springen er twee herten over de weg, dus rustig aan rijden want er kunnen er meer komen. Maar wat doen de twee herten die zijn overgestoken, zij steken de straat weer over, een net voor de auto en een net daar achter. Dit leverde toch een kleine hartverzakking op. Het is een schitterend verblijf, heerlijk zwembad erbij en een leuke rondavel. Heerlijk gegeten met het uitzicht op een waterplaats en genoten van een heerlijke avond.

Maandag 17-09-2018

De wekker gezet op 06:00 uur, vandaag gaan we een ochtend gamedrive maken. Vanaf 06:15 kan er van het ontbijtbuffet gebruik gemaakt worden. Het personeel is in alle lodges tot nu toe super aardig en altijd wel in voor een grapje. Matheus is deze dagen onze man en zorgt dat ons aan niets ontbreekt. Met Duits, Nederlands en Zuid –Afrikaans kunnen wij goed met elkaar praten. Na een heerlijk ontbijt gaan we met een safaritruck naar Etosha met nog drie andere gasten. Het is nog behoorlijk koud, en wij zijn blij met het dekentje want we zijn er niet echt op berekend. In Etosha gaan wij naar de eerste waterplaats en zien een mannetjes leeuw die een impala te pakken heeft genomen. Wat een magnefiek gezicht. We zien veel giraffen, verschillende herten en enorme grote mannetjes olifanten. Deze komen zo dichtbij dat je je adem even inhoud en hopen dat zij ook rustig blijven. We zien ook een zwarte neushoorn, en op de panne (zoutvlakte) zien wij in  de verte nog witte neushoorns.

Het was een geslaagde gamedrive. We gaan lekker bij het zwembad liggen en even alle ervaringen weer laten bezinken. Na de lunch besluiten we om nog een keer een stukje het park in te gaan. Als we bij de waterplaats aankomen staan er al auto’s en zien we een fantastisch arend. We maken nog even een rondje en zien twee jackhalzen en een dikdik. Dit is het kleinste en ook vrij zeldzaam hertje.  We zien onder een boom nog net een mannetjes leeuw die de schaduw gaat opzoeken. Hij laat zich lekker op zijn zij vallen en is dan niet meer te zien. Nog drie gieren, giraffen en vogels en twee jackhalzen en de nodige herten zien we en gaan dan weer terug naar onze lodge, Zwemkleding aan en een verfrissende duik in het zwembad.

Het diner was wederom fantastisch, zoals deze dag ook was.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirjam huttinga:
    Prachtige foto’s! Wat een gave dingen doen jullie toch! Xx
  2. Jolanda Huttinga:
    Wat een mooie reis! Nog heel veel plezier groetjes (o)ma
  3. Nel:
    20 september 2018
    Wat een geweldig verhaal en wat maken jullie veel mee. En al die dieren, die ik alleen maar in de dierentuin heb gezien. Nog een geweldige reis, liefs
  4. Wout Jonker:
    geweldig weer !
  5. Corry:
    20 september 2018
    Prachtig wat een belevenis.
  6. Veronique:
    20 september 2018
    Weer van die prachtige foto's, en wat een belevenis! Liefs, Vero
  7. Barbera:
    Waanzinnig!!
  8. Gerrit en Anneke:
    21 september 2018
    Het is geweldig, zoveel dieren te zien in hun eigen omgeving!
  9. Gerrit:
    21 september 2018
    Heel mooi om te zien, en wat een belevenis.
  10. Hett&Paul:
    21 september 2018
    Schitterend! Daar doe je het voor! Genieten van al die beestjes klein en groot!!