genieten!!!

8 september 2018 - Fish River Canyon, Namibië

Woensdag 05-09-2018

Ayesha heeft voor ons een restaurant in Windhoek besproken. Stellenbosch wine en dine. Met de auto er naartoe gereden, we denken dat wij verkeerd zijn want geen restaurant met die naam te bekennen en draaien weer om. Toch maar even de weg gevraagd en gelukkig waren wij op de goede weg.Gewoon links, rechts en dan ben je er, maar je moet het maar even weten J. Ww hebben genoten van een overheerlijke maaltijd en zoals de naam al zegt ook met een heerlijke rode wijn uit Stellenbosch. Dan weer terug naar ons B&B, overdag al lastig maar in het donker en links rijden toch wat lastig. Maar na een extra rondje gelukkig gevonden. Lekker op tijd naar bed, want we hebben toch een nacht over geslagen.

Donderdag 06-09-2018

Na een heerlijke nachtrust gaan we ontbijten, zonnetje komt al door dus korte broek en T-shirt aan. We moeten even naar buiten om bij de ontbijtzaal te komen. Dit valt toch bitter tegen, graadje of 12 en een windje. Ontbijt is uitstekend en we genieten en maken wat praatjes met de andere gasten.

Bijna allemaal mensen waarvan net als wij de vakantie nog gaat beginnen. Na een vriendelijk afscheid nog even naar een shopping mall voor een adopter. Helaas niet te vinden, we hebben het er gewoon maar mee te doen. Vandaag hebben we een reisdag naar Mariental, ongeveer 275 km over een geasfalteerde weg, het rijdt dus lekker aan. TomTom aan en gewoon volgen toch…….

Gelukkig komt Berend zijn richtingsgevoel goed van pas, “wij rijden naar het oosten terwijl wij naar het zuiden moeten” zegt hij. Maar TomTom zegt toch echt deze richting op, toch maar even stoppen en kijken waar het misgaat. Blijkt dat ik op het verkeerde pijltje hebt gedrukt en wij steeds naar het vliegveld werden gestuurd.
Gelukkig niet al te ver omgereden en de goede weg weer gevonden. Langs de weg zien we veel bavianen, we durven niet te stoppen om een foto te maken, voordat je het weet ben je je spulletjes kwijt. Onderweg doen we bij een tankstation nog even een bakkie, hier zijn er geen van der Valkjes of starbucks lang de autowegen. De reis verloopt verder voorspoedig. Na een paar uurtjes rijden we door een poort richting ons verblijf, het ligt werkelijk schitterend. Na 3 km over een gravelweg worden wij al opgewacht, We krijgen een heerlijk drankje en na te hebben ingecheckt gaan we naar onze lodge. Schitterend uitzicht en van binnen ook super mooi. Je kunt hier mooi wandelen, en dat gaan wij dan ook doen. Na een lange zit in de auto is het heerlijk om door de omgeving te wandelen, we zien hazen, herten, zebra’s , een Gnoe en vogels die nestjes aan het bouwen zijn in de boom. Het is ongeveer een km of 6. Het zonnetje is nu goed door en de temperatuur stijgt, lekker buiten zitten en gewoon genieten. Dan voor het eten nog wat drinken aan de bar en genieten van de zonsondergang. We kunnen hier eten en genieten van een heerlijk buffet.

Daarna nog even heerlijk ontspannen en lekker slapen.

PS : foto,s volgen later ivm slechte WIFI.