Fish River Canyon

9 september 2018 - Noordoewer, Namibië

vrijdag 07-09-2018

Vandaag op weg naar Fish River Canyon, de op een na grootste canyon ter wereld. Eerst langs Mariental gereden en wat broodjes en drinken ingeslagen. Daarna doorgereden naar Keetmanshoop. (258km). De afstanden zijn hier enorm en de wegen zijn kaarsrecht en zeer rustig. Onderweg veel Bavianen gezien die ook gewoon de weg overstaken. Wat een enorme beesten zijn dat. In Keetmanshoop getankt en voor het eerst een lekker bakkie met cheesecake gedaan in een ECHTE coffeeshop. De weg naar onze bestemming gaat nu over van asfalt naar gravel. Dit duurt nog 2 uur en het aantal tegenliggers was 3. We kwamen veel Onyxen en struisvogels tegen. Er was zelfs een struisvogel met zeker 25 jongen. Wat een gaaf gezicht , maar of ze allemaal van dezelfde moeder zijn? We hebben weer een super lodge genaamd Canyon Village.  Ver van de bewoonde wereld en tegen de rotsen aangebouwd. Hier hebben we in de avond nog een sundowner wandeling gemaakt. Mooie zonsondergang over een enorm uitgestrekt gebied.

De temperatuur tot nu toe is zeer laag. 10 gr. Wel hele de hele dag zon. Morgen gaan we de canyon bezoeken.

zaterdag 08-09-2018

Eerst een lekker ontbijtbuffet en daarna op naar de Fish River Canyon. Als we net onderweg zijn zien we de eerste springbokken. De canyon is de  op 1 na grootste kloof ter wereld. Het ligt in een nationaal park, dus er moeten formulieren ingevuld worden. En zoals het hier gaat bij aankomst in je auto eerst een formulier invullen, dan mag je de auto parkeren en in de office nogmaals hetzelfde soort formulier invullen en dan kan er voor de toegang betaald worden. Daarna nog 10 km over een gravel weg , die steeds slechter werd. Maar de beloning is groots. Wij waren hier  2 jaar geleden ook al geweest maar toen hadden we  somber en grijs weer. Nu een strak blauwe lucht, waardoor de kleuren en dieptes veel beter uitkwamen. Hier een wandeling bovenlangs een groot stuk van de kloof gelopen. Overal een ander uitzicht. Natuurlijk veel foto’s gemaakt. Daarna terug gereden en onderweg nog even een bakkie gedaan. We gaan nog even bij het zwembad liggen (niet zwemmen want het water is ijskoud) en pakken lekker onze rust . Het is per slot van rekening vakantie !!!

Voor het eten nog even wat drinken op het terras en dan genieten van een heerlijke maaltijd.

Nog een weetje. Vroeger was Namibie Duits gebied en nog later Zuid-Afrikaans. Zo kan het gebeuren dat een donkere kelner Herman heet. Best grappig.

1. Corry:
    9 september 2018
    Wat avond tuurlijk ,en overal koffie lekker. En prachtige natuur.Toppie.
  2. Jolanda Huttinga:
    Lees ik nou gewoon Cheesecake?🤔😄
  3. Veronique:
    9 september 2018
    Klinkt echt geweldig, en al die dieren die jullie tegenkomen, prachtig!
  4. Chris van Roon:
    9 september 2018
    Prachtig toch , een grote dierentuin.
  5. Anita fokke:
    9 september 2018
    Een echte coffee shop😉 tja en wat voor een cake hebben jullie gegeten? 😜
  6. Mirjam huttinga:
    9 september 2018
    Wat een mooi verhaal en weer prachtige foto’s! En idd vakantie dus soms ook even genieten van niks doen. Xxx
  7. Hett&Paul:
    10 september 2018
    Coffeeshop, hmmmm, cheescake met poedersuiker??
    Wat een schitterende verhalen. Dit is weer genieten!!
  8. Thea Billroth:
    10 september 2018
    ziet er echt uit als vakantie allemaal, bij zo'n mooie natuur is de mens maar nietig